مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 10:252023-07-05اقتصادي

سرانه مصرف ماهی در لرستان پایین تر از میانگین کشوری است


سرانه مصرف ماهی در لرستان پایین تر از میانگین کشوری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کیارش بیرانوند امروز چهارشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی طبخ آبزیان در خرم آباد، اظهار داشت: هدف از برپایی این کارگاه آموزشی، فرهنگ سازی برای استفاده بیشتر از ماهیان و آبزیان در سبد غذایی خانوارها و آشنایی هرچه بیشتر با فواید غذاهای دریایی است.

وی با بیان اینکه تولید ماهی و افزایش سرانه مصرف ماهی از وظایف این سازمان است، افزود: در لرستان باتوجه به حجم بالای تولید ماهی، اما متأسفانه سرانه مصرف بسیار پایین است که یکی از راهکارهای فرهنگ سازی در زمینه مصرف آبزیان، برگزاری جشنواره ها و دوره های آموزشی طبخ آبزیان است.

مدیرکل شیلات لرستان با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته سرانه مصرف بیش از 50 کیلو است، گفت: در حال حاضر سرانه مصرف در استان از چهار کیلو به هشت کیلو افزایش یافته است؛ ولی از میانگین کشوری پایین تر هستیم که شیلات استان با برگزاری برنامه های ترویجی از جمله کارگاه های آموزشی و جشنواره های طبخ آبزیان تلاش در ارتقا و رشد این آمار دارد.

بیرانوند تأکید کرد: مصرف ماهی در سلامت افراد و جامعه نقش بسیار مهمی دارد و هر چقدر مصرف ماهی و آبزیان افزایش داشته باشد می توانیم در سلامت مردم ایفای نقش کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرانه مصرف ماهی در لرستان پایین تر از میانگین کشوری است

سرانه مصرف ماهی در لرستان پایین تر از میانگین کشوری است