مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 12:402023-07-16سياسي

چرا « توفیق » و « گل‏ آقا » تکرار نشدند؟


انتشار مجلات انتقادی در جهان سوم، مانند حرکت در میدان مین است؛ بسیار پرمخاطره و چالش برانگیز! هنر فراوانی می خواهد که مخالف جریان آب شنا کنی و نیم قرن دوام بیاوری! این کار مهم را «توفیق» انجام داد و مدال مردمی ترین نشریات تاریخ ایران بر سینه اش نشست.

- انتشار مجلات انتقادی در جهان سوم، مانند حرکت در میدان مین است؛ بسیار پرمخاطره و چالش برانگیز! هنر فراوانی می خواهد که مخالف جریان آب شنا کنی و نیم قرن دوام بیاوری! این کار مهم را توفیق انجام داد و مدال مردمی ترین نشریات تاریخ ایران بر سینه اش نشست.

هادی حیدری، کارتونیست و طراح در هم میهن نوشت: در یکصدمین سال آغاز انتشار توفیق می خواهم این پرسش را مطرح کنم که چرا دیگر مانند توفیق و گل آقا تکرار نشدند؟ چرا توفیق با آن تشکیلات پویا و آن ستارگان درخشان آسمان طنز و کاریکاتور، به زمانه ی ما نرسید؟ به راستی چرا جامعه ایران، جامعه ای کوتاه مدت است؟    چند پاسخ به این پرسش ها به ذهنم می رسد و البته هرقدر بر سر این موضوعات بایستیم، به پاسخ های پرشمار دیگری خواهیم رسید.

    یکی از مهم ترین آسیب ها در جامعه ایران، فقدان نهادسازی و کادرسازی است.

در ایران، کم ترین عرصه ای می توانید مشاهده کنید که نهاد و سازمان مستحکم و بلندمدتی ساخته شده باشد!    به باور من، یکی از دلایل مهم، این است که بنیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا « توفیق » و « گل‏ آقا » تکرار نشدند؟

چرا « توفیق » و « گل‏ آقا » تکرار نشدند؟