مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 11:152023-06-26اقتصادي

نمایش لامبورگینی 2000 ساله برای اولین بار (+عکس)


ارابه تنها یکی از قطعات به نمایش درآمده است که روز پنج شنبه به مدت سه ماه در تالارهای سربه فلک کشیده و غارمانند حمام های دیوکلتیان افتتاح می شود؛ - سازه ای در مرکز رم که قدمت آن به حدود سال 300 پس از میلاد بازمی گردد و اکنون موزه ملی روم، درست روبروی ایستگاه قطار شلوغ رم است.

  این ارابه ی چهار چرخ که از زمان کشف آن در سال 2021 از زیر چهار متر خاکستر آتشفشانی، حالا برای نخستین بار به نمایش درآمده است، دارای تزیینات نقره ای و برنزی است.

   این ارابه از زیر ویرانه های ویلایی خارج از شهر پمپیی پیدا شد و مسبب این کاوش، تونل هایی بود که دزدان آثار باستانی به امید یافتن غنائم باستانی قابل فروش در این منطقه زده بودند.

  قطعات چوبی ارابه، مانند تخته های طرفین ارابه، از فوران کوه وزوو در سال 79 پس از میلاد جان سالم به در نبردند؛ فورانی که به اداره پمپیی به عنوان یک شهر رومی پررونق و مبتکر پایان داد.

اما کارشناسان برای بازسازی چیزی که از ارابه باقی مانده بود از همان تکنیک پیشگامی استفاده کردند که چندین دهه برای تهیه قالب قربانیان فوران با پر کردن فضای باقی مانده در خاکستر توسط مواد آلی، استفاده می شد.

  ارابه تنها یکی از قطعات به نمایش درآمده است که روز پنج شنبه به مدت سه ماه در تالارهای سربه فلک کشیده و غارمانند حمام های دیوکلتیان افتتاح می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش لامبورگینی 2000 ساله برای اولین بار (+عکس)

نمایش لامبورگینی 2000 ساله برای اولین بار (+عکس)