مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 09:402023-07-03سياسي

جزییات انتخابات تناسبی در تهران


در «انتخابات تناسبی » اکثریت مطلق نداریم، هیأت نظارت مجمع تشخیص می گوید این کار تبعیض است و در آن شایسته گزینی وجود ندارد - محمدصالح جوکار رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص ایرادات هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تناسبی شدن انتخابات گفت: می گویند این کار تبعیض است و دیگر شایسته گزینی صورت نمی گیرد.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در خصوص ایرادات هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص تناسبی شدن انتخابات گفت: می گویند این کار تبعیض است و دیگر شایسته گزینی صورت نمی گیرد.

محمدصالح جوکار درباره تناسبی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی و ایراد گرفتن هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص در این خصوص، گفت: اصل تناسبی شدن انتخابات بازمی گردد به این که عدالت در کرسی نمایندگی بین جریان های مختلف که در زمان انتخابات فهرست می دهند رعایت شود.

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور یادآور شد: در حال حاضر این گونه است که کرسی ها تماما در اختیار فهرستی که بالاترین رأی را بیاورد قرار می گیرد و شاید نمایندگان بخشی از مردم که مثلا 40 یا 30 درصد آرا را داشته باشند به طور کلی حذف شوند، یعنی هیچ نماینده ای در مجلس نخواهند داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات انتخابات تناسبی در تهران

جزییات انتخابات تناسبی در تهران