مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 09:002023-06-24فرهنگي

معرفی و نقد کتاب «قیام عشایر عرب خوزستان علیه انگلیس در جنگ جهانی اول»


کتاب «قیام عشایر عرب خوزستان علیه انگلیس در جنگ جهانی اول» نوشته محمد (عبدالله) طرفاوی در 782 صفحه و با قیمت 280 هزار تومان در موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران چاپ و منتشر شده است.

- ایسنا/خوزستان کتاب قیام عشایر عرب خوزستان علیه انگلیس در جنگ جهانی اول نوشته محمد (عبدالله) طرفاوی در 782 صفحه و با قیمت 280 هزار تومان در موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران چاپ و منتشر شده است.

دکتر عباس امام (نویسنده، مترجم و خوزستان پژوه) در این مرور که آن را برای نشر در اختیار ایسنا گذاشته ضمن معرفی این کتاب به بررسی آن از منظر معیارهای یک اثر پژوهشی با آوردن حقایق (فکت های) تاریخی و نقد این اثر با مقایسه بخش هایی از آن با هم پرداخته است.

اندکی پس از اینکه در سال 1914م/1293خ جنگ جهانی اول در اروپا درگرفت پای ایران مفلوک قاجاری نیز ناخواسته به آن جنگ جهانگیر کشیده شد.

آن زمان ایران شاهد سلطنت نوپای نوجوانی 15ـ14 ساله و مریض احوال به نام احمدشاه قاجار بود.

ایران اعلان بی طرفی کرد اما زبانه های توفنده آن جنگ آنچنان قوی بود و دولت قاجار آن چنان ضعیف که زبانه های جنگ به ناچار ایران را نیز دربرگرفت.

در این میان خوزستان نیز که به لحاظ جغرافیای سیاسی هم با عثمانی های حاکم بر بین النهرین هم مرز بود و هم شاهد حضور قدرتمند انگلیس و متحد محلی آن در خوزستان (شیخ خزعل) و همز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی و نقد کتاب «قیام عشایر عرب خوزستان علیه انگلیس در جنگ جهانی اول»

معرفی و نقد کتاب «قیام عشایر عرب خوزستان علیه انگلیس در جنگ جهانی اول»