مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 17:052023-07-03اقتصادي

افزایش تراز آب زیرزمینی 18 دشت کشور در 30 سال گذشته


تصویر منابع آب ایران در فضای رسانه ای، کم و بیش تاریک و با آمار منفی نمایش داده شده است، در حالی که بررسی اطلاعات این حوزه از آمار مثبت بسیاری از جمله افزایش تراز آب در 18 دشت کشور در 30 سال اخیر خبر می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اخبار منفی از منابع آبی کشور به ویژه در منابع آبی زیرزمینی، به طور مداوم مخابره می شود و تصویر ورشکستگی آبی در ذهن بسیاری از ایرانیان نهادینه شده است.

در سال های اخیر این شکل از اخبار با سوژه هایی نظیر فرونشست زمین تشدید شده است و برخی از کارشناسان نیز از آب به عنوان عامل محدودیت توسعه کشور یاد می کنند.

با توجه به روند اطلاع رسانی از منابع آبی، برخی از آمار ثبت شده در کشور خلاف گزاره کلی عدم مدیریت منابع آب در ایران را نشان می دهد.

در این راستا، برخی از رسانه های ضد انقلاب در روزها و ماه های گذشته به طور مداوم با تاکید بر کلیدواژه هایی نظیر ورشکستگی آبی به دنبال ایجاد تصویر سیاه از بخش آب و رونمایی از این مایع حیات به عنوان محور محدودیت توسعه در ایران هستند.

* بررسی دشت های که تراز آب زیرزمینی در آن ها رشد کرد بر این مبنا یکی از شاخص هایی که می تواند تصویر دقیقی از منابع آبی در سطح کشور نشان دهد، بررسی سطح آبهای زیرزمینی طی سال های اخیر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تراز آب زیرزمینی 18 دشت کشور در 30 سال گذشته

افزایش تراز آب زیرزمینی 18 دشت کشور در 30 سال گذشته