مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 16:552023-07-09سياسي

پیگیری های این سو و آن سوی مرز برای بازگشایی گذرگاه های تجاری خراسان جنوبی


همه امید مرزنشینان زخم خورده از قهر 22 ساله طبیعت در خراسان جنوبی به دیپلماسی مرزی دولت سیزدهم برای بازگشایی سه معبر تجاری مسدود شده به صورت یک طرفه از سوی کشور افغانستان دوخته شده است تا شاید با بازگشایی این معبرها تجاری گشایشی در اقتصاد مرز این استان هم اتفاق بیفتد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ هاجر فرخ نژاد، خراسان جنوبی با دارا بودن چهار گذرگاه تجاری با کشور همسایه افغانستان یکی از گلوگاه های تجاری بین المللی ایران به حساب می آید.

هر چند از سال 93 با انسداد یک طرفه سه معبر مرزی یزدان زیرکوه، گلورده درمیان و دوکوهه نهبندان همه مبادلات تجاری معطوف به تنها گذرگاه مرزی فعال و مورد قبول کشور افغانستان یعنی ماهیرود سربیشه شد و بار تجاری سه معبر تعلیق شده خراسان جنوبی نیز بر دوش این دروازه تجاری بین اللملی استان گذاشته شد.

در این میان تجار و بازرگانان نیز مجبور شدند برای داد و ستد های خویش تنها معبر تجاری مرزی را برگزینند و دراین بین از همه بیشتر مرزنشینان دو سوی این معبرهای تجاری متضرر شدند و معیشت و اشتغال آنان به مخاطره افتاد به طوری بسیاری از آن ها مجبور به مهاجرت و ترک این نقاط شدند.

دیپلماسی های مرزی بعد از این اتفاق که به صورت یک طرفه از طرف کشور همسایه افتاد مسوولان و مقامات محلی و کشوری در قالب دیپلماسی فعال ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری های این سو و آن سوی مرز برای بازگشایی گذرگاه های تجاری خراسان جنوبی

پیگیری های این سو و آن سوی مرز برای بازگشایی گذرگاه های تجاری خراسان جنوبی