مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 16:552023-07-09اجتماعي

تشکیل حدود 600 آشیانه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان از تشکیل حدود 600 آشیانه توسط پرستوهای دریایی تیره در غرب تالاب بین المللی انزلی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، تورج صادقی با اعلام این خبر اظهار کرد: در غرب تالاب بین المللی انزلی حدود 1200 قطعه پرستوی دریایی تیره در چندین کلونی بزرگ 600 آشیانه درست کردند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: این گونه به صورت کلونی در غرب تالاب بندر انزلی زاد آوری دارند.

وی تصریح کرد عمق مناسب آب، پوشش گیاهی مطلوب و زنجیره غذایی کامل باعث به وجود آمدن بستری مناسب برای لانه گزینی این پرنده ها شده است.

صادقی ادامه داد: حلقه گذاری جوجه های پرستو های دریایی در غرب تالاب توسط کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش صورت پذیرفت.

گفتنی است؛ پرستو دریایی تیره با (نام علمی: Chlidonias hyidus) گونه ای پرستوی دریایی از تیرهٔ کاکاییان است، این پرستوی دریایی پرنده ای پر جنب و جوش است که برای به دست آوردن غذا شیرجه رفته و آن را می قاپد.

این پرنده اغلب در آب های داخلی زندگی می کند و در زمستان ها نیز گاه به صورت گذری در کرانه های دریاها دیده می شود و بر علف های شناور روی آب در تالاب ها آشیانه می سازد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل حدود 600 آشیانه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی

تشکیل حدود 600 آشیانه پرستوی دریایی تیره در تالاب انزلی