مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 22:402023-06-27اقتصادي

20 درصد مصرف برق استان قزوین مربوط به مشترکان خانگی است


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین گفت: استان 508 هزار مشترک خانگی دارد که 20 درصد از مصرف برق استان مربوط به این حوزه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اظهار کرد: هر مشترک خانگی می تواند 10 درصد صرفه جویی داشته باشد که این میزان بین 15 تا 20 مگاوات است.

وی با بیان اینکه 43 درصد از مصرف انرژی متعلق به وسایل سرمایشی است، افزود: با ورود به فصل گرما میزان مصرف کشور از 45 هزار مگاوات به مرز 70 هزار مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قزوین اظهار کرد: مناطقی مانند تاکستان و کوهین که وزش باد در آنجا زیاد است و آب و هوای خنک تری نسبت به سایر مناطق دارند می توانند نقش بسزایی در مدیریت مصرف داشته باشند.

خواجه وند ادامه داد: اوج مصرف بین ساعات 11 تا 18 و همچنین 18 تا 23 است، وی افزود: همه سعی ما بر این است که خاموشی را در بین مشترکان خانگی نداشته باشیم، اما اگر مشترک بد مصرفی 3 بار اخطار گرفته باشد چاره ای جز قطع برق آن نداریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه امسال بازندگی خوبی نسبت به سال گذشته نداشتیم، تصریح کرد: از آب پشت سدها برای تولید برق استفاده می کنیم.

خواجه وند افزود: با صرفه جویی های صورت گرفته سال گذشته در نیروگاه 7 هزار مگاوات برق وارد مدار شد امسال هم برای تولید 6 هزار و 500 مگاوات برق برنامه ریزی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 درصد مصرف برق استان قزوین مربوط به مشترکان خانگی است

20 درصد مصرف برق استان قزوین مربوط به مشترکان خانگی است