مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 06:552023-07-11اجتماعي

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با اشاره به اینکه روستای هدف گردشگری پالنگان جزو هشت روستای مطرح شده در مسیر ثبت جهانی است، - منصور مهرزاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در کامیاران اظهار داشت: کامیاران پتانسیل ها و ظرفیت های زیادی در خصوص بافت و آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری، رشته ها و تولیدات صنایع دستی و پتانسیل های توسعه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: شهرستان کامیاران به لحاظ برخورداری از پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی و دارابودن توانایی بالقوه بالا، طبیعت بکر و زیبا و صنایع دستی منحصر به فرد یکی از مناطق مستعد در حوزه گردشگری استان است.

مهرزاد، توسعه گردشگری این شهرستان و بهره گیری بیشتر از این ظرفیت ها را نیازمند برنامه ریزی جامع عنوان کرد و افزود: باید با مدیریت صحیح از این ظرفیت ها در راستای اجرای طرح های توسعه ای در حوزه های مختلف استفاده کرد.

وی بر توسعه زیرساخت های گردشگری در کامیاران و به ویژه روستای هدف گردشگری پالنگان، ضرورت همکاری و مشارکت دستگاه های مرتبط در حفظ و احیای میراث فرهنگی، ایجاد بازارچه صنایع دستی برای فروش محصولات هنرمندان و ایجاد تاسیسات گردشگری برای رفاه حال گردشگران تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی

روستای تاریخی پالنگان در مسیر ثبت جهانی