مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:172023-07-12فرهنگي

نخستین کنگره ملی نوحه ها شهریورماه برگزار می شود


مهدی زنگنه دبیر نخستین کنگره ملی نوحه ها گفت: مهلت ارسال به این کنگره تا 31 مردادماه است و آثار ابتدا در هیأت انتخاب تأیید و بعد در هیأت داوران بررسی می شوند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، نخستین نشست خبری و رونمایی از نشان کنگره ملی نوحه ها و نغمه های عاشورایی در سه زبان فارسی، عربی و آذری صبح امروز چهارشنبه 21 تیر در سالن جلسات سازمان هیأت و تشکل های دینی برگزار شد.

مهدی زنگنه شاعر آیینی و دبیر نخستین کنگره  ملی نوحه ها در ابتدا با اشاره به جایگاه نوحه در مذهب تشیع و جهان اسلام اظهار داشت: نوحه بی شک پرمخاطب ترین موسیقی آیینی جهان است نه فقط جهان اسلام بلکه پرمخاطب ترین موسیقی آیینی دنیاست.

ما برای این ادعا یک مثال می آوریم و آن هم این است که پر جمعیت ترین گردهمایی مذهبی دنیا که هرسال در پیروان مذهب تشیع برگزار می شود و بالغ بر 30 میلیون نفر جمعیت دارد، اربعین است.

موسیقی این جمعیت نیز نوحه است.

  وی در ادامه بیان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که برای تمام پدیدهای اجتماعی اش با موضوعات مختلف، جشنواره هایی برگزار می شود؛ اما نوحه به عنوان اصیل ترین هنر شیعیان تا به حال هیچ جشنواره ملی نداشته و جای خالی اش احساس می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین کنگره ملی نوحه ها شهریورماه برگزار می شود

نخستین کنگره ملی نوحه ها شهریورماه برگزار می شود