مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 23:552023-07-07اقتصادي

ورود یک میلیارد دلار ارز به کشور از گردشگری سلامت


معاون درمان وزارت بهداشت، از مراجعه 1.

2 میلیون گردشگر سلامت به کشور از 164 ملیت گوناگون در سال گذشته خبر داد و گفت: سالانه یک میلیارد دلار به واسطه خدمات گردشگری سلامت، - وارد کشور می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سعید کریمی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 247 مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت دارند، افزود: در رتبه بندی جهانی که توسط یک مؤسسه آمریکایی در خصوص گردشگری درمانی صورت گرفته، ایران حائز رتبه چهل و ششم در بین کشورهای جهان معرفی شده است.

وی، بیشترین گردشگر سلامت مراجعه کننده به ایران را مربوط به ده کشور همسایه شرقی و غربی و حاشیه خلیج فارس دانست و گفت: در بین این کشورها عراق و افغانستان در رتبه بالاتر و پاکستان، عمان، بحرین ارمنستان و تاجیکستان در رتبه های بعدی قرار دارند و کشورهای مذکور مجموعاً مبدأ بیش از 90 درصد گردشگران سلامت ایران بوده اند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان این که ایران در سال 1401 از 164 ملیت گوناگون و بنابراین از پنج قاره جهان گردشگر سلامت داشته است، یاد آور شد: البته تعداد گردشگران سلامت از برخی ملیت ها چند صد هزار نفر و شمار گردشگران سلامت برخی کشورها نیز به ویژه از قاره ها و مناطق دوردست محدود بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ورود یک میلیارد دلار ارز به کشور از گردشگری سلامت

ورود یک میلیارد دلار ارز به کشور از گردشگری سلامت