مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 15:202023-07-20اقتصادي

افزایش 4 برابری بهای گاز کوره داران آجرپزی


رییس انجمن صنفی کوره داران تایباد گفت: با افزایش گازبهای کوره های آجرپزی در بهار امسال، تولید آجر رو به تعطیلی خواهد رفت.

- عبدالغنی مومنی در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: از خردادماه امسال بهای گاز کوره داران 4 برابر افزایش یافته است که احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی آجر وجود دارد.

رییس انجمن صنفی کوره داران تایباد افزود: در سال 1400 گاز کوره های آجرپزی با تصمیم مجلس از بقیه صنایع جدا که باعث تعدیل قیمت آن شد و به ارزش 180 تومان به ازای هر متر مکعب رسید.

وی ادامه داد: مبلغ 760 تومان به ازای هر متر مکعب، قیمتی است که در قبض های خردادماه قید شده که تولیدکنندگان آجر توانایی پرداخت آن را ندارند.

مومنی بیان کرد: همانند قبل، گاز کوره آجرپزی باید از سایر صنایع جدا شود یا نسبت به تورم افزایش یابد؛ زیرا صنعت آجر برخلاف صنایع دیگر صادرات محور نیست و ارزش افزوده بالایی ندارد.

رییس انجمن صنفی کوره داران تایباد تصریح کرد: قیمت آجر نیز همراه تورم سالیانه افزایش پیدا کرده است، اما درآمدها در کنار پرداخت دستمزد و بیمه کارگران و نگهداری تجهیزات، با قیمت فعلی گاز کوره ها همخوانی ندارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در سطح شهرستان تایباد، تعداد 14 کوره آجرپزی فعال وجود دارد که در هر کوره 35 نفر به طور مستقیم مشغول به کارند و قیمت هر 10 تن آج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 4 برابری بهای گاز کوره داران آجرپزی

افزایش 4 برابری بهای گاز کوره داران آجرپزی