مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 15:402023-07-16بين الملل

نُواب امارا ت و عربستان در یمن، یکدیگر را به «فساد و بحران آفرینی» متهم کردند


ریاض و ابوظبی که چند سال است با ادعای استقرار دولت قانونی در یمن علیه این کشور جنگ به راه انداختند، گروههای نیابتی شان اکنون یکدیگر را به فساد و بحران آفرینی متهم می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گروه سیاسی المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) که همسو با امارات و در استان های جنوبی یمن فعالیت دارد، در نشستی، گروه متحد سعودی یعنی، شورای ریاستی یمن را به فساد و ناتوانی در ارائه خدمات به ویژه در استان های جنوبی متهم کرد.

شورای انتقالی جنوب، داعیه جدایی طلبی دارد و در سال های گذشته اختلافات شدید و بعضا خونینی با دولت غیرقانونی اما وابسته به ریاض داشته است.

شورای ریاستی یمن نیز در هفتم آوریل 2022 در یک رویداد کودتاگونه و دراماتیک جایگزین دولت مستعفی منصور هادی شد و ریاست آن را رشاد العلیمی بر عهده گرفت.

تبادل اتهام نُواب ریاض و ابوظبی در جنوب یمن به نوشته وبگاه خبری بلقیس  یمن، شورای انتقالی جنوب یمن امروز (یکشنبه) در نشست شورای اقتصادی خود بشدت شورای ریاستی را آماج حملات خود قرار داد و در این نشست گفته شد که این شورا به شکل عامدانه در حال بحران آفرینی در استان های جنوبی در راستای اغراض سیاسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نُواب امارا ت و عربستان در یمن، یکدیگر را به «فساد و بحران آفرینی» متهم کردند

نُواب امارا ت و عربستان در یمن، یکدیگر را به «فساد و بحران آفرینی» متهم کردند