مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 11:502023-07-22سياسي

رفع نیاز پتروشیمی ها به فرآورده های پلیمری توسط دانش بنیان ها


محققان یک شرکت دانش بنیان با تولید 15 قلم از فرآورده های پلیمری توانسته اند بخش قابل توجهی از نیاز داخلی را به این فرآورده ها تامین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، علی احمدی مدیرعامل یک شرکت تحقیقاتی تولیدی و صنعتی با اشاره به رویکرد تامین قطعات و مواد پلیمری عنوان کرد: این شرکت با جمعی از متخصصان فرآیند تحقیق و توسعه را آغاز و مبنای کاربرد و اصل مواد و قطعات وارداتی پلیمری و توسعه دانش فنی برای کاربردی کردن مواد تولیدی داخلی قرار داده است.

این فعال فناور، با اشاره به تولید 15 محصول دانش بنیان و توانمندی تولید محصولات جدید، عنوان کرد: یکی از محصولات تولیدی ما PE-RT است؛ این محصول در 5 شرکت در دنیا تولید می شود و کاربرد آن در تولید لوله هایی است که برای انتقال آب گرم مصرف می شود.

وی با اشاره به این که محصول یادشده، مشابه داخلی ندارد و در شرکت های خارجی برای مجتمع های پتروشیمی با ظرفیت های بالا تولید می شود، ادامه داد: شرکت های تولید لوله به طور میانگین سالیانه حدود بیست هزار تن از این محصول را مصرف می کنند و قیمت آن برای هر تن حدود 1300 دلار است.

این محصول دانش بنیان که تاییدیه ها و استانداردهای داخلی و بین المللی را دریافت کرده است، با قیمتی به مراتب کم تر از نمونه های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رفع نیاز پتروشیمی ها به فرآورده های پلیمری توسط دانش بنیان ها

رفع نیاز پتروشیمی ها به فرآورده های پلیمری توسط دانش بنیان ها