مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 08:512023-06-22اقتصادي

توسعه گیاهان دارویی نیازمند تحقیقات کاربردی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نایین، ایران کشوری ممتاز و با رتبه بالا از نظر غنای گیاهی و تنوع زیستی و دارای 11 اقلیم از 13 اقلیم شناخته شده جهانی است که بر اساس نظر گیاه شناسان و پژوهشگران، تعداد گونه های گیاهی ایران در حدود 8000 گونه است.

گیاهان دارویی در صورت شناخت علمی، کشت، توسعه و بهره برداری صحیح می تواند نقش مهمی در افزایش سلامت جامعه، اشتغال زایی و صادرات غیرنفتی داشته باشد.

  رویکرد جهانی به استفاده از گیاهان دارویی و معطر و ترکیب های طبیعی در صنایع دارویی، آرایشی_بهداشتی و غذایی و به دنبال آن توجه مردم، مسؤولان و صنایع داخلی به استفاده از این گیاهان، تحقیقات پایه ای و کاربردی وسیعی را در این زمینه ضروری کرده است.

حفظ تنوع ژنتیکی، توجه به مزیت نسبی گیاهان بومی و انحصاری کشور، توجه به بحران کم آبی در توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه کشت دیم، توجه به لزوم فرآوری برای بالا بردن ارزش افزوده، جلوگیری از صادرات مواد خام گیاهی، بهینه سازی سیستم های صنعت و افزایش کیفیت محصولات تولیدی از مهمترین مزایای تحقیقات و اجرای طرح های مناسب در حوزه گیاهان دارویی است.

  گیاهان دارویی رایج ترین گونه های گیاهی در ایران هستند ولی الله مظفریان گیاه شناس و عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور در گفت و گو با خبرنگار فارس در نایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه گیاهان دارویی نیازمند تحقیقات کاربردی

توسعه گیاهان دارویی نیازمند تحقیقات کاربردی