مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-17دانش

ساخت نانوکامپوزیتی که از درمان سرطان تا پنل های خورشیدی، کاربرد دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک ماده جدید، که در نقطه تلاقی شیمی آلی و معدنی ایجاد شده است، نه تنها می تواند پنل های خورشیدی قدرتمند تری را ایجاد کند، - یک ماده جدید، که در نقطه تلاقی شیمی آلی و معدنی ایجاد شده است، نه تنها می تواند پنل های خورشیدی قدرتمند تری را ایجاد کند، بلکه می تواند در نسل بعدی درمان های سرطان نیز استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یک ماده جدید، که در نقطه تلاقی شیمی آلی و معدنی ایجاد شده است، نه تنها می تواند پنل های خورشیدی قدرتمند تری را ایجاد کند، بلکه می تواند در نسل بعدی درمان های سرطان نیز استفاده شود.

در مقاله ای که پژوهشگران در مجله Nature Chemistry به چاپ رساندند، جزییات ساخت نوعی کامپوزیت حاوی نانوذرات سیلیکونی و یک ترکیب آلی را تشریح کردند.

عنصری که معمولا در تلویزیون های OLED استفاده می شود.

این نانوکامپوزیت موجب می شود که دو مولکول تبادل انرژی سریع تری را تجربه کنند و همچنین پرتو های کم انرژی به نور پرانرژی تبدیل شود.

تعداد معدودی از آزمایشگاه ها در جهان قادر به ساخت نانوذرات سیلیکونی با مشخصات مناسب هستند.

یکی از این آزمایشگاه ها توسط لورنزو مانگولینی، استاد مهندسی مکانیک و علوم مواد در دانشگاه کالیفرنیا رهبری می شود که به اختراع این محصول کمک کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت نانوکامپوزیتی که از درمان سرطان تا پنل های خورشیدی، کاربرد دارد

ساخت نانوکامپوزیتی که از درمان سرطان تا پنل های خورشیدی، کاربرد دارد