مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 13:152023-07-01اجتماعي

علت بی رغبتی دانش آموزان به رشته های فنی و مهارتی در چهارمحال و بختیاری


رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری به علت صنعتی نبودن زمینه بکارگیری تعدادی از رشته های فنی و مهارتی را ندارد، - به همین دلیل دانش آموزان با استعدادی وجود دارند که علاقه مند به رشته های فنی و مهندسی، فنی و حرفه ای و کاردانش هستند اما به علت صنعتی نبود استان و نبود بازار کار رغبتی به این چنین رشته هایی پیدا نمی کنند.

چهارمحال و بختیاری به علت صنعتی نبودن زمینه بکارگیری تعدادی از رشته های فنی و مهارتی را ندارد به همین دلیل دانش آموزان با استعدادی وجود دارند که علاقه مند به رشته های فنی و مهندسی، فنی و حرفه ای و کاردانش هستند اما به علت صنعتی نبود استان و نبود بازار کار رغبتی به این چنین رشته هایی پیدا نمی کنند.

احمد طاهری فر در گفت و گو با ایسنا در خصوص هدایت تحصیلی دانش آموزان، اظهار کرد: محدود بودن فرصت های شغلی کشور و اصرارخانواده ها به یک رشته خاص و تجمع دانش آموزان مستعد در آن رشته نیز یکی از مهم ترین چالش های هدایت تحصیلی است که می تواند تبعات جبران ناپذیری برای دانش آموزان و سرخوردگی آن ها ایجاد کند.

طاهری فر تاکید کرد: هدایت تحصیلی فرایند ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان است تا ضمن آشنایی با استعدادها، علاقه ها، توان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت بی رغبتی دانش آموزان به رشته های فنی و مهارتی در چهارمحال و بختیاری

علت بی رغبتی دانش آموزان به رشته های فنی و مهارتی در چهارمحال و بختیاری