مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 07:002023-07-08اقتصادي

شکست 100 برابری روکورد جهانی فرونشست زمین در ایران+ فیلم


رکورد هراس آور فرونشست زمین در برخی مناطق کشورمان تا 100 برابر بیشتر از استانداردهای جهانی رسیده و شرایط در بسیاری از استان ها از جمله یزد، بحرانی اعلام می شود تا جایی که این فروچاله ها تا چند صد متری خانه های مردم در برخی مناطق رسیده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد،  پدیده فرونشست زمین یکی از پیامدهای منفی برداشت بی رویه آب های زیرزمینی بوده و در مناطقی که میزان برداشت از سفره های آب زیرزمینی بیش از میزان آب ورودی ناشی از بارش ها باشد، سطح آب زیرزمینی دچار افت مستمر شده و هر سال پایین تر می رود و فروچاله ها ایجاد می شود.

محمدعلی فهیمی، رییس گروه مطالعات آبها زیرزمینی آب منطقه ای یزد، در گفت وگو با خبرنگار فارس از این استان با تأکید بر این که پدیده فرونشست زمین، خزنده و برگشت ناپذیر است، اذعان کرد: به دنبال وقوع فرونشست زمین، فضاهای خالی خاک که مخزنی طبیعی برای نگهداری آب های زیرزمینی هستند، بسته می شوند و در نتیجه خاک خاصیت نفوذپذیری و مخزنی خود را برای همیشه از دست داده و به همین دلیل نیز کارشناسان از این پدیده به عنوان مرگ آبخوان ها یاد می کنند.

وی با بیان این که تنها چهار میلی متر فرونشست سالانه ی زمین در کشورهای توسعه یافته، بحران به شمار می رود، تصریح کرد: متأسفانه در کشور ما فرونشست سالانه زمین در برخی مناطق ما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست 100 برابری روکورد جهانی فرونشست زمین در ایران+ فیلم

شکست 100 برابری روکورد جهانی فرونشست زمین در ایران+ فیلم