مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:352023-07-16سياسي

نگاهی به گام های بعدی ماموریت هند روی سطح ماه


3» که روز 14 ژوییه پرتاب شد، قرار است کار خود را در چندین مرحله انجام دهد و در هر مرحله نیز آزمایش هایی را پشت سر بگذارد.

- ماموریت قمری چاندرایان-3 که روز 14 ژوییه پرتاب شد، قرار است کار خود را در چندین مرحله انجام دهد و در هر مرحله نیز آزمایش هایی را پشت سر بگذارد.

در این گزارش، مروری بر مراحل بعدی ماموریت چاندرایان-3 خواهیم داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اسپیس، سومین ماموریت اکتشافی قمری هند موسوم به چاندرایان-3 (Chandrayaan-3)، سفر تاریخ ساز مداری خود را به سوی ماه آغاز کرده است.

چاندرایان-3 که از یک واحد پیشران و یک فرودگر و ماه نورد رباتیک تشکیل شده است، صبح روز 14 ژوییه از مرکز فضایی ساتیش داوان (SDSC) هند به فضا پرتاب شد.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ماموریت در 23 یا 24 اوت روی ماه فرود خواهد آمد.

این یک موفقیت بسیار بزرگ برای هند خواهد بود و آن را پس از اتحاد جماهیر شوروی، آمریکا و چین، به چهارمین کشوری تبدیل خواهد کرد که یک کاوشگر را روی ماه فرود می آورد.

به گفته سازمان تحقیقات فضایی هند (ISRO)، سه هدف اصلی این ماموریت تقریبا 77 میلیون دلاری، انجام دادن یک فرود نرم امن در نزدیکی قطب جنوبی ماه، استقرار یک ماه نورد و نشان دادن عملکرد آن و انجام دادن آزمایش های علمی در محل طی یک روز قمری(معادل حدود 14 روز زمینی) هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به گام های بعدی ماموریت هند روی سطح ماه

نگاهی به گام های بعدی ماموریت هند روی سطح ماه