مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 06:552023-07-01اجتماعي

احتمال انقراض برخی گونه های جانوری کردستان براثر تصادفات


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کردستان گفت: تلفات جاده ای یک تهدید جدی برای حیات وحش استان تلقی می شود و در صورت تداوم تصادفات احتمال انقراض برخی گونه های با ارزش در کردستان وجود دارد.

- اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: راه ها در عصر حاضر از الزامات و زیرساخت های اصلی زندگی نوین و توسعه کشورها به شمار می رود و افزایش بیش از حد جمعیت و گسترش جوامع شهری در کشورها موجب ایجاد و توسعه هرچه بیشتر شبکه راه ها شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از کشورها تلفات جاده ای مهم ترین عامل مرگ و میر بسیاری از گونه ها به طور مستقیم و همچنین غیرمستقیم با مرگ نوزادانی بوده که مادرانشان در تصادفات جاده ای جان باخته اند بوده است، افزود: مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان های کردستان در گشت و کنترل های خود در مسیر مناطق تحت مدیریت با لاشه حیوانات برخورد کرده اند که در اثر تصادفات جاده ای تلف شده اند و شاید بسیاری از این تلفات نیز مشاهده و ثبت نشده باشند.

حمیدی خاطرنشان کرد: استان کردستان به دلیل وجود 6 منطقه حفاظت شده،  پناهگاه و تالاب بین المللی زریبار، دو آثار طبیعی ملی و همچنین وجود مناطق بکر و دست نخورده، زیستگاه غنی بسیاری از گونه های ارزشمند حیات وحش است و  این در کنار وضعیت خاص تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال انقراض برخی گونه های جانوری کردستان براثر تصادفات

احتمال انقراض برخی گونه های جانوری کردستان براثر تصادفات