مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 09:202023-06-27اقتصادي

بیش از 700 نفر در خراسان شمالی از آموزش صنایع دستی بهره مند شدند


بجنورد_ معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: در سه ماه نخست امسال 780 نفر به صورت عمومی در خراسان شمالی از آموزش صنایع دستی بهره مند شدند.

- پروانه کلاته در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری دوره آموزشی صنایع دستی برای بیش از 700 نفر در خراسان شمالی اظهار داشت: صنایع دستی در استان خراسان شمالی با وجود قدمت، توانایی و ظرفیت های فرهنگی، انسانی از کیفیت و تنوع بسیار بالایی برخوردار است که با رونق بازار این صنعت طی سال های گذشته، اکنون در مسیر جهش تولید قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان مجوزهای سه گانه شامل 276 فقره پروانه تولیدی انفرادی، 5 فقره پروانه تولید کارگاهی، 7 فقره کارت شناسایی صادر شده است.

وی در ادامه افزود: انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه بافی، چادرشب بافی و حوله بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال و… از مهم ترین هنرهای دستی استان خراسان شمالی محسوب می شوند که همگی از شهرت و منزلت جهانی برخوردارند و تولید آن در استان در زمره پرطرف دارترین مشاغل قلمداد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 700 نفر در خراسان شمالی از آموزش صنایع دستی بهره مند شدند

بیش از 700 نفر در خراسان شمالی از آموزش صنایع دستی بهره مند شدند