مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 15:252023-07-19اقتصادي

سهم 50 درصدی میدان مشترک پارس جنوبی در تولید برق کشور


رییس اتحادیه انجمن های انرژی ایران گفت: ایران دومین ذخایر گاز طبیعی جهان را دارد و نیمی از ذخایر گازی ایران را به خود اختصاص داده و 70 درصد از گاز و 50 درصد برق کشور از این میدان تأمین می شود و شاهرگ حیاتی انرژی کشور است.

- رییس اتحادیه انجمن های انرژی ایران گفت: ایران دومین ذخایر گاز طبیعی جهان را دارد و نیمی از ذخایر گازی ایران را به خود اختصاص داده و 70 درصد از گاز و 50 درصد برق کشور از این میدان تأمین می شود و شاهرگ حیاتی انرژی کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید هاشم اورعی امروز در نشستی خبری درباره چالش ها و راهکارهای میدان مشترک پارس جنوبی با اشاره به اینکه ناترازی انرژی در همه بخش ها در حال رخ دادن است، افزود: میدان مشترک پارس جنوبی بزرگ ترین میدان گازی جهان و بین ایران و قطر مشترک است.

وی ادامه داد: ایران دومین ذخایر گاز طبیعی جهان را دارد و نیمی از ذخایر گازی ایران را به خود اختصاص داده و 70 درصد از گاز و 50 درصد برق کشور از این میدان تأمین می شود و شاهرگ حیاتی انرژی کشور است.

استاد دانشگاه شریف با اشاره ناترازی گاز در زمستان پارسال گفت: در آن زمان روزانه بیش از 700 میلیون مترمکعب گاز از این میدان تولید می شد و در تابستان تولید گاز از این میدان به 650 میلیون مترمکعب در روز می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 50 درصدی میدان مشترک پارس جنوبی در تولید برق کشور

سهم 50 درصدی میدان مشترک پارس جنوبی در تولید برق کشور