مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 11:152023-06-25اقتصادي

کاهش 20 درصدی بارش ها/ 50 هزار هکتار مزرعه در محدوده تنش است


مدیرعامل آب منطقه ای مازندران میانگین بارش ها را تاکنون 420 میلی متر بیان کرد و گفت: شاهد عقب ماندگی و کاهش 20 درصدی بارش ها هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حیدر داودیان صبح یکشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه ای آب و آبادی با اظهار اینکه منشأ توسعه اقتصادی و حیات است، توجه ویژه به حوزه منابع آب را ضروری دانست و درباره وضعیت منابع آبی گفت: سه میلیارد مترمکعب را در بخش کشاورزی و 350 میلیون مترمکعب را در بخش آشامیدنی مصرف می کنیم.

وی با عنوان اینکه ابتدای فروردین ماه امسال میزان بارندگی 250 میلی متر بود که 36 درصد نسبت به قبل کاهش داشت، افزود: در آن مقطع 76 هزار هکتار از مزارع در محدوده تنش قرار داشت اما خوشبختانه در سه ماه اخیر آمار بارندگی از نرمال بالاتر رفته است.

وی ادامه داد: پیش بینی ها نشان می دهد که در مرداد و شهریورماه نیز با ترسالی روبرو خواهیم بود و در حال حاضر میزان بارندگی به 420 میلی متر رسید و نسبت به قبل با عقب ماندگی 20 درصدی روبرو هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به عقب ماندگی 20 درصدی در حوزه بارندگی ها اظهار داشت: این درحالی که میانگین روان آب ها در رودخانه به شدت کاهش یافته است و شاهد عقب افتادگی 58 درصدی در این بخش هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 20 درصدی بارش ها/ 50 هزار هکتار مزرعه در محدوده تنش است

کاهش 20 درصدی بارش ها/ 50 هزار هکتار مزرعه در محدوده تنش است