مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 08:102023-07-17پزشكي

مکمل های دارویی و خسارتی از جنس سلامتی به بدن


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مکمل های دارویی اگر از مکان های غیرمجاز تهیه شده و یا طبق نظر پزشک مصرف نشوند عوارض خطرناکی دارند.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مکمل های دارویی اگر از مکان های غیرمجاز تهیه شده و یا طبق نظر پزشک مصرف نشوند عوارض خطرناکی دارند.

زهرا کیانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: مکمل های دارویی و ورزشی صرفا باید در داروخانه ها توزیع شوند و در فضای خارج از آن مجاز به فروش و ارائه نیستند به این دلیل که سلامت این مکمل ها باید از تولید، توزیع و مصرف نظارت شود.

وی افزود: ویتامین ها و مواد معدنی در بسیاری از اعمال متابولیسمی یا سوخت و سازی بدن نقش دارند.

این ویتامین ها بهتر است از طریق مواد غذایی به بدن ما وارد شوند ولی پزشکان در مواقع کمبود این ویتامین ها در مواد غذایی مکمل ها را تحویز می کنند چراکه کمبود آن باعث اختلالاتی در سلامتی می شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: افراد دقت کنند در خصوص دوره درمان با پزشک یا داروساز مشورت کنند چراکه مصرف دوزهای بالا می تواند باعث مسمومیت شود.

میزان نیاز روزانه هر فرد در سن و جنس مشخص به ویتامین ها و مواد معدنی مشخص بوده و بهتر است از طریق غذاها آن را دریافت کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مکمل های دارویی و خسارتی از جنس سلامتی به بدن

مکمل های دارویی و خسارتی از جنس سلامتی به بدن