مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 08:352023-07-07سياسي

برای درک بهتر عیدسعید غدیر این اعمال را انجام دهید


روز هجدهم ذی الحجه عید اللّٰه الأکبر و عید آل محمّد(علیهم السلام)، عظیم ترین عید است و بزرگداشت این روز برجسته و برتر لازم است و اعمال خاصی برای آن در روایات آمده است.

- روز هجدهم ذی الحجه عید اللّٰه الأکبر و عید آل محمّد(علیهم السلام)، عظیم ترین عید است و بزرگداشت این روز برجسته و برتر لازم است و اعمال خاصی برای آن در روایات آمده است.

خبرگزاری مهر -گروه دین و اندیشه:امروز هجدهم ذی الحجه روزی است که همه انبیا و اولیای الهی آن را وعده داده بودند.

مرحوم شیخ مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب شریف مفاتیح الجنان در خصوص اعمال روز عید غدیر مواردی را نقل کرده است: روز هجدهم، روز عید غدیر و عید اللّٰه الأکبر و عید آل محمّد (علیهم السلام) و عظیم ترین عید است و حق تعالی هیچ پیامبری را مبعوث نفرموده جز آنکه این روز را عید کرده و حرمت آن را دانسته، نام این روز در آسمان روز عهد معهود و در زمین روز میثاق مأخوذ و جمع مشهود است.

روایت شده است: که از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند، آیا مسلمانان را غیر از جمعه و قربان و فطر عیدی هست؟ فرمود: آری عیدی است که احترامش از همه اعیاد بیشتر است، راوی گفت: کدام عید است؟ حضرت فرمود: روزی است که حضرت رسول (صلی الله علیه وآله) امیرالمؤمنین (علیه السلام) را به جانشینی خود منصوب کرد و اعلام کرد: هرکه من مولا و آقای اویم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای درک بهتر عیدسعید غدیر این اعمال را انجام دهید

برای درک بهتر عیدسعید غدیر این اعمال را انجام دهید