مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 10:212023-07-06اجتماعي

یک روز گرم تابستانی در تفرجگاه های خنک روستای پشته تایباد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تایباد، روستای پُشته در شهرستان تایباد دارای اماکن تفریحی، طبیعی و تفرجگاهی سرسبز است و وجود مناطق بکر گردشگری، درختان با قدمت بالا، باغ های باطراوت و قرارگرفتن روستا در دامنه کوه باعث شده که گردشگران و مسافران زیادی به این روستا سفر کنند.

  بافت قدیمی این روستا برای گردشگران قابل توجه است.

شکل معماری منازل و خانه ها که در دامنه کوه قرار گرفته به صورت پلکانی از دامنه کوه به سمت بالا ساخته شده و مهمترین جاذبه گردشگری روستا را به وجود آورده اند؛ از این جهت به ماسوله تایباد شهرت دارد.

    ماسوله تایباد کجاست؟  روستای پشته در فاصله 275 کیلومتری مشهد و نیز در 50 کیلومتری جنوب غربی شهرستان تایباد قرار گرفته است؛ یعنی کافیست که 25 کیلومتر از تایباد به سمت خواف حرکت کرده و نرسیده به روستای کرات، در جاده ای آسفالته در سمت راست 25 کیلومتر دیگر تا روستای پشته به مسیر ادامه دهیم.

    روستای پشته دارای آب و هوای مطبوع کوهستانی و مناطق سرسبز و نیز باغات میوه است که باعث جذابیت و زیبایی طبیعی این منطقه شده و مکانی مناسب برای گردشگران و مسافران به شمار می رود.

علاوه بر خانه های قدیمی روستا، تفرجگاه هایی همچون سلامی و مزار خواجه محمد چنار از جمله مناطقی هستند که خانواده ها روزهای گرم تابستانی را در آنجا سپری می کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک روز گرم تابستانی در تفرجگاه های خنک روستای پشته تایباد

یک روز گرم تابستانی در تفرجگاه های خنک روستای پشته تایباد