مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 14:002023-06-24اقتصادي

پایه های سست استحکام بخشی«فلک الافلاک»/قلعه درمعرض خطرحوادث طبیعی


استحکام بخشی «فلک الافلاک» به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان همچنان نیمه تمام مانده تا به گفته متولیان این بنای تاریخی همچنان در معرض خطر حوادث طبیعی باشد.

- خرم آباد- استحکام بخشی فلک الافلاک به عنوان یکی از شاهکارهای معماری جهان همچنان نیمه تمام مانده تا به گفته متولیان این بنای تاریخی همچنان در معرض خطر حوادث طبیعی باشد.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: نامش فلک الافلاک است یعنی سپر سپهران ، اما این روزها اجرای طرح های مختلف آزادسازی حریم، ساماندهی و استحکام بخشی آن همچنان اجرا نشده تا نگرانی ها پیرامون این بنای تاریخی هر روز مضاعف تر شود.

طرح استحکام بخشی فلک الافلاک همچنان نیمه تمام طرح استحکام بخشی و لرزه خیزی قلعه تاریخی فلک الافلاک سال هاست که به دلایل مختلفی تکمیل نشده و امروز شاهد مشکلاتی در این بنای تاریخی هستیم، مشکلاتی که با هشدار کارشناسان مواجه شده است.

قلعه باستانی فلک الافلاک یکی از شاخص ترین آثار تاریخی ایران و جهان است، بنای عظیم آجری مربوط به دوره ساسانی که همچنان استوار بر روی تپه ای باستانی در مرکز شهر خرم آباد میزبان دوستداران میراث فرهنگی این مرزوبوم است.

زیبایی و معماری شگفت انگیز قلعه فلک الافلاک موجب شده که این قلعه تاریخی و باستانی لرستان از سوی بسیاری از کارشناسان به عنوان یکی از شاهک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایه های سست استحکام بخشی«فلک الافلاک»/قلعه درمعرض خطرحوادث طبیعی

پایه های سست استحکام بخشی«فلک الافلاک»/قلعه درمعرض خطرحوادث طبیعی