مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-14اقتصادي

جریمه 5 برابری حداقل دستمزد برای به کارگیری اتباع غیرمجاز


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به مواد قانون کار از جریمه پنج برابری حداقل دستمزد نیروی کار خارجی غیرمجاز برای کارفرمایان متخلف خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالله دارایی با اشاره به قانون عدم به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز در واحدهای تولیدی، صنعتی و همچنین واحدهای صنفی و ساختمانی ضمن هشدار به کارفرمایان در خصوص به کارگیری اتباع خارجی غیر مجاز گفت: مطابق قانون کار اتباع بیگانه ای که فاقد پروانه کار یا پروانه کار موقت و یا کارت کار موقت باشند، اجازه اشتغال در کشور را نداشته و در صورت اشتغال کارفرمای آنها متخلف محسوب شده و مشمول جرایم سنگین خواهند شد.

وی گفت: در راستای صیانت از اشتغال جوانان به ویژه فارغ التحصیلان و افراد جویای کار کشور، لازم است کارفرمایان محترم از به کارگیری نیرو کار خارجی غیر مجاز جداً خودداری کنند.

در صورت مشاهده توسط بازرسان کار به میزان 5 برابر حداقل دستمزد به ازای هر روز به کارگیری نیروی کار خارجی غیر مجاز جریمه خواهند شد و این اقدام قانونی و برخورد با کارفرمایان متخلف اجتناب ناپذیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز خاطرنشان کرد: علی رغم اقدامات صورت گرفته در سرشماری و صدور کارت آمایش برای اتباع خارجی که به صورت غیر مجاز وارد کشور جمهوری اسلامی ایران شده اند،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریمه 5 برابری حداقل دستمزد برای به کارگیری اتباع غیرمجاز

جریمه 5 برابری حداقل دستمزد برای به کارگیری اتباع غیرمجاز