مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 13:052023-06-26بين الملل

تحلیلگر روس: ایران نفوذ منطقه ای آمریکا و اسراییل را کاهش داده است


یک تحلیلگر می گوید، آمریکا در حال شکست خوردن از ایران است و توان مهار تهران را ندارد.

وی افزود: ایران نفوذ منطقه ای واشنگتن و تل آویو را کاهش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تیمور فومنکو تحلیلگر سیاسی روس با انتشار یک یادداشت به آمریکایی ها گوشزد کرده که تهران اکنون همه کارت ها را در اختیار دارد و وضعیت برای واشنگتن، باخت-باخت است.

این تحلیلگر در ابتدای یادداشت خود در شبکه راشاتودی به تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام اشاره کرد و نوشت: تصمیم برای لغو این توافق کاملا تحت تاثیر اعضای نومحافظه کار کابینه وی، از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی و مایک پامپئو وزیر امور خارجه بود .

به اعتقاد فومنکو، نومحافظه کاران کابینه ترامپ نه تنها به دنبال ضربه زدن به میراث باراک اوباما بودند بلکه همچنین استدلال کردند که اعمال تحریم های فلج کننده یکجانبه علیه تهران، اگر نتواند رژیم (جمهور اسلامی ایران) را به کلی سرنگون کند، می تواند این کشور را پای میز مذاکره بکشاند .

وی ادامه داد: بدین ترتیب یک کارزار پنج ساله از فشار وحشیانه علیه ایران آغاز شد که به دنبال نابودی اقتصاد این کشور بود و سعی داشت کشورهای شخص ثالث را از تجارت با ایران باز دارد اما ابتکار عملشان طبق برنامه پیش ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیلگر روس: ایران نفوذ منطقه ای آمریکا و اسراییل را کاهش داده است

تحلیلگر روس: ایران نفوذ منطقه ای آمریکا و اسراییل را کاهش داده است