مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 10:552023-06-27بين الملل

روابط تجاری چین و روسیه علی رغم دخالت برخی کشورها، روبه گسترش است


وزیر خارجه روسیه تأکید کرد که علی رغم تلاش برخی کشورهای خاص برای دخالت در روابط بین چین و روسیه، روابط تجاری پکن-مسکو روبه گسترش است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سرگیی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه با ارسال پیامی تصویری در افتتاحیه نشست روسیه و چین: همکاری در عصر جدید در پکن تأکید کرد که علی رغم تلاش برخی کشورها برای دخالت در روابط پکن-مسکو، روابط تجاری و همکاری اقتصادی بین روسیه و چین، همچنان روبه گسترش است.

این نشست سالانه از سال 2015 در مسکو و پکن برگزار می شود و کارشناسان چینی و روس در این نشست مسائل بین المللی و موضوعات مربوط به همکاری دوجانبه بحث و بررسی می شود.

بنا بر اعلام مقامات گمرک چین، حجم تجارت بین روسیه و چین در سال 2022 نزدیک به 30 درصد رشد داشته و به رکورد 190 میلیارد دلار رسیده است.

پیش از این و اوایل خرداد میخاییل میشوستین ، نخست وزیر روسیه که به پکن سفر کرده بود در دیدار با لی چیانگ ، نخست وزیر چین اعلام کرد که حجم تبادلات تجاری بین دو کشور امسال از مرز 200 میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

وی دراین باره گفت: روابط بین مسکو و پکن در حال حاضر پیشرفت بی سابقه ای داشته است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و شی جین پینگ، رییس جمهور چین تصمیم گرفتند که خطوط راهبردی برای افزایش همکاری ها در 8 حوزه را ترسیم کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روابط تجاری چین و روسیه علی رغم دخالت برخی کشورها، روبه گسترش است

روابط تجاری چین و روسیه علی رغم دخالت برخی کشورها، روبه گسترش است