مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 21:202023-06-24اقتصادي

تابستان اصفهان، امسال داغ تر از سال گذشته


رییس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: پیش بینی می شود تابستان امسال میانگین دما بین یک تا 2 درجه سانتی گراد بالاتر از نرمال باشد.

- لیلا امینی رییس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: پیش بینی می شود تابستان امسال میانگین دما بین یک تا 2 درجه سانتی گراد بالاتر از نرمال باشد که بیشترین افزایش دما مربوط به مناطق شرق، جنوب و مرکز استان اصفهان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دما در سه ماه تابستان نسبت به نرمال گرم تر است و از اواسط تیر تا اواسط مرداد شدت گرما بیشتر می شود و از اواسط شهریورماه به تدریج از گرما کاسته می شود.

امینی افزود: معمولا در سال هایی که پدیده ال نینو رخ می دهد، سامانه مونسون هند در فصل تابستان ضعیف عمل می کند و بخش های شمالی و غربی شبه قاره هند تا حدی دچار خشکسالی می شود و  امکان فعالیت سامانه هند بر روی کشورمان مشابه سال گذشته نخواهد بود، بنابراین شرایط بارش در تابستان جاری مشابه سال گذشته نخواهد بود.

  بارش های پاییزی زودتر از موعد خود آغاز می شود رییس مرکز پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان تصریح کرد: در مورد بارش های پاییزی امسال با توجه به تقویت و گسترش شرایط آل نینو انتظار می رود بارش های پاییزی زودتر از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تابستان اصفهان، امسال داغ تر از سال گذشته

تابستان اصفهان، امسال داغ تر از سال گذشته