مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 12:202023-07-08اقتصادي

سردخانه های اردبیل، میزبان برنج های باقی مانده سال گذشته رضوانشهر


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر گفت: برخی از کشاورزانی که موفق به فروش برنج سال گذشته خود نشده اند محصول شان را در سردخانه های اردبیل و یا ییلاقات نگهداری می کنند.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رضوانشهر گفت: برخی از کشاورزانی که موفق به فروش برنج سال گذشته خود نشده اند محصول شان را در سردخانه های اردبیل و یا ییلاقات نگهداری می کنند.

فرامرز آصفی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان رضوانشهر یکی از شهرستان های تولیدکننده برنج با کیفیت کشور است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت شالیزارهای این شهرستان خوب است و تنش آبی نداریم.

وی افزود: ظهور خوشه ساقه ای طلایی برنج در شالیزارهای شهرستان رضوانشهر به صورت موردی مشاهده شده است و به طور میانگین سالانه 28 هزار و 500 تن برنج سفید در این شهرستان تولید می شود.

آصفی با بیان این که به منظور کاهش هزینه تمام شده قیمت برنج، تولید و برداشت مکانیزه در این شهرستان وضعیت خوبی دارد و در حال حاضر برنامه ریزی شده تا کارخانه های شالیکوبی بیشتری را اصلاح و مدرن کنیم، خاطرنشان کرد: مدرن سازی کارخانه های شالیکوبی علاوه بر این که موجب کاهش هزینه تولید می شود از نیم دانه شدن و ضایعات برنج جلوگیری می کند و به این ترتیب هدف افزایش درآمد کشاورزان تا حدودی محقق می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردخانه های اردبیل، میزبان برنج های باقی مانده سال گذشته رضوانشهر

سردخانه های اردبیل، میزبان برنج های باقی مانده سال گذشته رضوانشهر