مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:352023-07-19اقتصادي

هزینه کشاورزان در خرید کود شیمیایی 30 درصد کاهش یافت


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر گفت: با حمایت دولت در توزیع کود یارانه ای بین کشاورزان، سهم هزینه کود از مجموع هزینه های تولید در بخش کشاورزی به میزان 30 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس استان بوشهر، خسرو عمرانی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوشهر صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: بیشتر محصولات کشاورزی زراعی و باغی استان زیر پوشش برنامه الگوی کشت قرار گرفته است.

وی افزود: توزیع کودهای ازته ، فسفاته و پتاسه موجب شده تا هزینه کشاورزان در زمینه کود از 40 به 10 درصد کاهش یابد که این موضوع حمایت از کشاورزان و تولید در حوزه امنیت غذایی را در پی دارد.

عمرانی با اشاره به اینکه گیاه برای رشد، به حداقل 16 ماده غذایی نیاز دارد ادامه داد: مهمترین کودهای پرمصرف مورد نیاز برای رشد محصولات کشاورزی از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

این مقام مسؤول تصریح کرد: سال گذشته بیش از 27 هزار تن انواع کودهای فسفاته، ازته و پتاسه در بین کشاورزان بوشهر توزیع شده است.

خسرو  عمرانی بیان کرد: سهمیه امسال توزیع کود برای کشاورزان استان 34 هزار و730 تن تعیین شده که تاکنون براساس نیاز بخش کشاورزی استان تامین و توزیع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هزینه کشاورزان در خرید کود شیمیایی 30 درصد کاهش یافت

هزینه کشاورزان در خرید کود شیمیایی 30 درصد کاهش یافت