مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 22:252023-07-06سياسي

روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی در لرستان


مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان از روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، کریم خورشیدوند امروز پنج شنبه در حاشیه دومین جلسه هیئت اندیشه ورزی لرستان، اظهار داشت: باتوجه به روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی استان و کشور، چرایی این موضوع به صورت تخصصی بررسی می شود.

وی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت به عنوان رویکرد اصلی هیئت اندیشه ورز استان، اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از چالش ها و پیامدهای پیری جمعیت توسط کارشناسان دفتر امور بانوان استانداری ارائه شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، تصریح کرد: در این نشست همچنین تحولات جمعیت از نگاه آمار، مقایسه نرخ ازدواج، بارداری، سقط و طلاق با کشورهای منطقه، توسعه یافته و کل دنیا در استان و کشور تشریح شد.

خورشیدوند، تأکید کرد: برهم خوردن ساختار مطلوب جمعیت تبعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی وخیمی برای کشور در پی خواهد داشت که باید برنامه های مقابله با این موضوع تدوین و عملیاتی شوند.

وی همچنین به بحث اسکان مردم در سکونتگاه های غیررسمی و قیمت تمام شده زندگی در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: عوامل سیاست گذاری دراین خصوص باید به گونه ای باشد که علاوه بر عدالت در توزیع امکانات مسائل اجتماعی از جمله جوانی جمعیت نیز در آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی در لرستان

روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی در لرستان