مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 17:352023-06-22اقتصادي

افزایش تجارت میان ترکیه و آمریکا به 33 میلیارد دلار


سفیر آمریکا در ترکیه از افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته میلادی به بیش از 30 میلیارد دلار خبر می دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از  آناتولی ترکیه (AA)، جف فلیک ، سفیر آمریکا در آنکارا امروز (پنج شنبه) اعلام کرد که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال 2022 میلادی، شاهد افزایش 22 درصدی نسبت به سال پیش از آن بوده و به 33 میلیارد دلار رسیده است.

فلیک طی سخنانی پیش از مراسم پذیرایی سفارت آمریکا در آنکارا به مناسبت دویست و چهل و هفتمین سالگرد استقلال این کشور، همچنین عنوان کرد که ترکیه میزبان مقدار زیادی سرمایه گذاری مستقیم خارجی است از جمله از برخی شرکت های آمریکایی که برای نزدیک به 56 هزار نفر شغل ایجاد می کنند.

سفیر آمریکا در آنکارا در ادامه نیز ضمن اشاره به این که ترکیه در سال گذشته میلادی پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر آمریکایی بوده، از این که شمار بیشتری از شهروندان کشورش از این کشور بازدید کنند نیز ابراز خوشحالی کرد.

فلیک در بخش دیگری از سخنان خود نیز، قدردانی آمریکا از کمک های ترکیه به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) که آخرین مورد آن، اعزام نیرو به کوزوو بوده را ابراز کرد.

سفیر آمریکا در ترکیه با بیان این که کشورش مایل است شاهد گسترش ناتو باشد، ابراز امیدواری کرد که سوئد نیز پس از فنلاند به این پیمان نظامی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تجارت میان ترکیه و آمریکا به 33 میلیارد دلار

افزایش تجارت میان ترکیه و آمریکا به 33 میلیارد دلار