مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 15:502023-07-09اقتصادي

«باکو» میزبان ششمین کمیسیون همکاری های تجاری تاجیکستان و آذربایجان


ششمین نشست کمیسیون دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی تاجیکستان و آذربایجان در باکو برگزار و در آن چشم انداز همکاری بین دو کشور در زمینه های مختلف بررسی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، ششمین نشست کمیسیون دولتی همکاری های تجاری و اقتصادی تاجیکستان و آذربایجان در باکو بررسی شد.

در این نشست رؤسای وزارت و نهادهای ذیربط تاجیک و آذری شرکت و وضعیت و دورنمای همکاری بین دو کشور در زمینه های اقتصادی، تجاری، مالی، سرمایه گذاری و بخش خصوصی، بانکداری، حمل و نقل، کشاورزی، انرژی، گردشگری، آموزش و پرورش، فرهنگ، بهداشت، ورزش و سایر مسائل دارای منافع مشترک را بررسی کردند.

دو طرف در راستای تحقق دستورالعمل های سران دو کشور توافق کردند در جهت تقویت همکاری های تجاری و اقتصادی، ایجاد بنگاه های صنعتی مشترک از جمله در محدوده مناطق آزاد اقتصادی، انتقال نفت خام از آذربایجان برای نیازهای شرکت های پالایش نفت و مناطق آزاد اقتصادی دنغره ، جذب سرمایه برای شرکت آلومینیوم تاجیک ، صادرات آلومینیوم، کرایولیت و فلوراید آلومینیوم از تاجیکستان به آذربایجان، واردات آلومینا از آذربایجان به تاجیکستان، فرآوری محصولات کشاورزی، ارائه تخفیف برای حمل و نقل از طریق راه آهن، پروژه های خاص توسعه برای گردشگری، جستجو و اکتشافی منابع زیرزمینی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«باکو» میزبان ششمین کمیسیون همکاری های تجاری تاجیکستان و آذربایجان

«باکو» میزبان ششمین کمیسیون همکاری های تجاری تاجیکستان و آذربایجان