مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-15دانش

تولید علم یکی از زیرساخت های اقتدار ملی است


معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه ایران طی 20 سال اخیر توانسته رتبه علمی خود را از 58 جهانی به 15 برساند گفت: تولید علم یکی از زیرساخت های اقتدار ملی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، با حضور پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دهمین کنگره ملی گیاهان دارویی طی دور روز در روزهای 21 و 22 تیرماه در دانشگاه ارومیه برگزار شد.

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این کنگره گفت: جمهوری اسلامی ایران در طی 20 سال اخیر توانسته رتبه علمی خود را از 58 جهانی به جایگاه 15 تولید علم برساند.

دانشمندان و اندیشمندان ایرانی در سال های متوالی با سعی و تلاش شبانه روزی در مسیر علم موجب ارتقا علمی ایران در سطح جهان شده اند.

وی اظهار کرد: ایران جزو معدود کشورهایی است که در عرض کوتاهترین زمان، چنین پیشرفت شتاب دار علمی را بنام خود در دنیا ثبت کرده چرا که بر این باوریم توجه کردن به تولید علم موازی با تقویت زیرساخت اقتدار ملی است.

صالحی با اشاره به جایگاه تولید مقاله ادامه داد: آیا بدون داشتن بذر و کود می توان محصول را به مرحله برداشت رساند؟ مسلما مسیر علمی نیز بدین شکل است که بدون تحقیقات و مطالعات و بدون نوشتن مقاله نمی توان به علم روز دست یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید علم یکی از زیرساخت های اقتدار ملی است

تولید علم یکی از زیرساخت های اقتدار ملی است