مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-03سياسي

سد «سرپری» سیلاب های کهگیلویه را کنترل می کند/ یک سال تا تکمیل سد


یاسوج_ مجری طرح های آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره برداری از سد «سرپری» کهگیلویه کنترل بخشی از سیلاب های منطقه را محقق می کند.

- یاسوج_ مجری طرح های آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بهره برداری از سد سرپری کهگیلویه کنترل بخشی از سیلاب های منطقه را محقق می کند.

افشین دوستی با بیان اینکه سد سرپری در 2 کیلومتری جنوب غرب کهگیلویه در مرحله احداث است در گفتگو با خبرنگار مهر ، افزود: پس از احداث، از ظرفیت این سد 500 هکتار از اراضی پایین دست و در بالادست در حوزه گردشگری استفاده شود.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سد از سال 90 تصریح کرد: به همت دولت مردمی آیت الله رییسی و مسئولین استانی عملیات اجرایی سد مجدداً از دیماه سال گذشته در دستور کار مقامات استانی و شهرستانی قرار گرفت.

دوستی پیشرفت سازه را بسیار خوب توصیف و بیان کرد: اگر اعتبارات مصوب در نظر گرفته شده به موقع تزریق شود در سال آینده شاهد بهره برداری و آبگیری این پروژه خواهیم بود.

مجری طرح آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشخصات فنی سد آن را نوعی سد هموژن خواند و گفت: ارتفاع آن از کف 27 متر، عرض بالای تاج سد 8 متر و طول تاج سد 203 متر است.

دوستی یکی از اهداف سد را کنترل سیلاب رودخانه بیمنجگان عنوان کرد و ادامه داد: حجم ذخیره سد 4 میلیون متر مکعب را کنترل می کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سد «سرپری» سیلاب های کهگیلویه را کنترل می کند/ یک سال تا تکمیل سد

سد «سرپری» سیلاب های کهگیلویه را کنترل می کند/ یک سال تا تکمیل سد