مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:352023-06-28اقتصادي

سالانه 10 هزار تن گیلاس آذربایجان غربی صادر می شود


معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی گفت: همه ساله 8 تا 10 هزارتن گیلاس تولیدی استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین سایر کشورها صادر می شود.

- ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات گیاهی آذربایجان غربی گفت: همه ساله 8 تا 10 هزارتن گیلاس تولیدی استان به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین سایر کشورها صادر می شود.

علی دیانتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه این استان دارای سه هزار و 700 هکتار باغ گیلاس بوده که از این میزان 3500 هکتار بارور و مابقی غیرباور است، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 25 هزار تن محصول از باغات استان برداشت شود.

دیانتی ادامه داد: عمده شهرستان های تولید کننده گیلاس در استان شامل ارومیه، اشنویه ، خوی است و در مهاباد و بوکان نیز مقداری گیلاس سالیانه تولید می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه رقم عمده کشت شده در استان تک دانه است، افزود: این رقم بازار پسند بوده و در کنار آن رقم گیلاس خوشه ای و سایر ارقام نیز به صورت محدود تولید می شود.

دیانتی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی استفاده از ارقام پایه رویشی به جای باغهای سنتی و غیر اقتصادی بوده تا بتوان افزایش کیفی و کمی محصول را رقم زد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 10 هزار تن گیلاس آذربایجان غربی صادر می شود

سالانه 10 هزار تن گیلاس آذربایجان غربی صادر می شود