مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 12:102023-07-13اقتصادي

گسترش همکاری های بین المللی در حوزه کشاورزی/سازوکار جدید در بازار


سفر رییس جمهوری ایران به آفریقا فرصت های همکاری بخش کشاورزی را افزایش داده و امید است بخشی از چالش های اقتصادی تولیدکنندگان با بازارهای جدید حل و فصل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رییس جمهور کشور در هفته جاری به قاره آفریقا سفر کرده و با مقامات عالی رتبه کشورهای کنیا و اوگاندا دیدار داشته است.

همچنین قرار است در ادامه با مقامات عالی زیمبابوه دیدار داشته باشد.

شیلات و فرصت های همکاری با کنیا مشاور رییس سازمان شیلات کشور در امور بین الملل درباره فرصت های همکاری ایران با کشورهای آفریقایی در حوزه شیلات و آبزی پروری اعلام کرد، در راستای پرورش و توسعه فرا سرزمینی آبزیان، سازمان شیلات 6 کشور هدف را مشخص کرده است.

سال 87 ایران با کنیا تفاهم نامه 5 ساله داشت و پیش بینی می شود با توجه به سفر رییس جمهوری به این کشور و گفت و گو با مقامات عالی کنیا، در دور جدید همکاری ها گسترش پیدا کند.

پیش نویس تفاهم نامه بین دو کشور با 17 بند تنظیم شده که شامل 6 بخش است؛ همکاری مشترک در بخش آموزش، برگزاری نشست های تخصصی بین کارشناسان شیلات دو کشور، بهره برداری برای استفاده از ذخایر موجود در آب های آفریقا و اعزام ناوگان صیادی با هماهنگی این کشورها، تنظیم برنامه ها برای بهبود کیفیت پرورش آبزیان، توسعه آبزی پروری و در نهایت توسعه فعالیت های شیلاتی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش همکاری های بین المللی در حوزه کشاورزی/سازوکار جدید در بازار

گسترش همکاری های بین المللی در حوزه کشاورزی/سازوکار جدید در بازار