مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 21:402023-07-12فرهنگي

برای «احمدرضا احمدی» یار و یادگار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان


مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور پیامی، درگذشت احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده کودک و نوجوان و نمایشنامه نویس را تسلیت گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور پیامی درگذشت احمدرضا احمدی شاعر، نویسنده کودک و نوجوان و نمایشنامه نویس را تسلیت گفت.

در پیام مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده است: 83 بهار پرنور گذشت تا شاعر گل های شمعدانی و اطلسی به ابدیت و صاحب نور پیوست.

او نه تنها یکی از شاعران تأثیرگذار بعد از نیما و یکی از خوش ذوق ترین ها و موثرترین ها در ادبیات و سینمای ایران بود بلکه بیش از همه، با بیش از 20 کتابی که از خود برای کودکان به جای گذاشت و مجموعه جاودانه صدای شاعر، تعلق خاطر خود را به دنیای کودکان و نوجوانان ایران نشان داد.

با قلبی آکنده از اندوه برای دختر و همسر هنرمندشان و خانواده بزرگ ایران تسلی خاطر و تشفی وجود می طلبم و به یادشان، اندکی از همان بذر عشق که در نهان و نهاد کودکان این سرزمین به یادگار گذاشت را با زبان خودش زمزمه می کنیم: مرا بکارید/ من اکنون بذری درستکار گشته ام/ مرا بر الوارهای نور ببندید/ از انگشتانم برای کودکان مداد رنگی بسازید/ گوش هایم را بگذارید/ تا در میان گلبرگ های صدا پاسداری کنند/ چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای «احمدرضا احمدی» یار و یادگار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

برای «احمدرضا احمدی» یار و یادگار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان