مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 08:102023-07-13حوادث

گشت و گذاری در شهر تاریخی تون


مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون گفت: شهر تاریخی تون دارای پنج محله به نام های تالار، سادات، میدان، عنبری و سردشت بوده است که متأسفانه بخش های زیادی از این محله ها در زلزله شهریورماه سال 1347 تخریب شد.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی "تون" گفت: شهر تاریخی تون دارای پنج محله به نام های تالار، سادات، میدان، عنبری و سردشت بوده است که متأسفانه بخش های زیادی از این محله ها در زلزله شهریورماه سال 1347 تخریب شد.

اقدس کرم پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهر تاریخی تون فردوس از جمله شهرهای اوایل دوره اسلامی در سرزمین خراسان بزرگ محسوب می شود.

وی افزود: شهرستان فردوس دارای بیش از 170 اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد، 72 اثر ثبت ملی شده و قنات بلده نیز در فهرست ثبت جهانی یونسکو قرار دارد.

کرم پور با اشاره به اینکه نشانه های استقرار در سمت جنوب تپه چنجه شهر فردوس حکایت از سابقه ای چهار هزار ساله یعنی، دوران مفرغ دارد، ادامه داد: از محوطه سرتخت باغستان نیز به عنوان سایتی نوسنگی می توان نام برد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی تون اظهار کرد: شهر تاریخی تون از جمله شهرهای اوایل دوره اسلامی در سرزمین خراسان بزرگ محسوب می شده که از بافت شهری برخوردار و دارای کهندژ، شارستان و حصار و بارو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشت و گذاری در شهر تاریخی تون

گشت و گذاری در شهر تاریخی تون