مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:002023-07-05سياسي

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با اعضای گروه دوستان منشور ملل متحد


در حاشیه پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اعضای گروه دوستان منشور ملل متحد دیدار کرد.

- در حاشیه پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با اعضای گروه دوستان منشور ملل متحد دیدار کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت امور بین الملل قوه قضاییه و ستاد حقوق بشر، گروه دوستان منشور ملل متحد، گروهی در سازمان ملل است که در جولای 2021 در نیویورک توسط 17 کشور عضو سازمان ملل یعنی الجزایر، آنگولا، بلاروس، بولیوی، کامبوج، چین، کوبا، کره شمالی، اریتره، ایران، لائوس، نیکاراگوئه، روسیه، سنت وینسنت و گرنادین، فلسطین، سوریه و ونزوئلا تاسیس شد.

گینه استوایی، زیمبابوه و مالی در ادامه به گروه پیوستند؛ بروندی، اتیوپی، نامیبیا، آفریقای جنوبی و ویتنام نیز در سپتامبر 2022 به عنوان اعضای مهمان یا ناظر به گروه دوستان منشور ملل متحد ملحق شدند.

هدف اصلی این گروه، حمایت از منشور سازمان ملل است که درصدد ترویج چندجانبه گرایی و استفاده از دیپلماسی در مواجهه با موارد استفاده از زور است؛ از دیگر اهداف این گروه می توان به ارتقا حقوق بین الملل، هماهنگی در زمینه ابتکارات مشترک به منظور تقویت احترام به اهداف و اصول مندرج در من


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با اعضای گروه دوستان منشور ملل متحد

دیدار دبیر ستاد حقوق بشر با اعضای گروه دوستان منشور ملل متحد