مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-19سياسي

حقابه ایران از حوزه رودخانه ارس


استاندار آذربایجان شرقی موضوع حقابه در روابط بین کشورها را مهم برشمرد و تاکید کرد: در حوزه آب باید با ترکیه وارد دیپلماسی فعال شویم، چرا که حقابه های ایران مخصوصا در حوزه ارس برای ما خیلی مهم و تعیین کننده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  عابدین خرّم امروز  در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در آنکارا، با تاکید بر عملی شدن تفاهم نامه های همکاری دوجانبه با کشورهای همسایه، اظهار کرد: رفت وآمد هیات های اقتصادی و تجاری به کشورهای همسایه نباید صرفاً حالت تشریفاتی به خود بگیرد و ضروری است تفاهم نامه های دوجانبه به شکل عملیاتی درآید.

در طول تاریخ همواره روابط خوبی بین ایران و ترکیه برقرار بوده و دو طرف ثابت کرده اند که برای بهبود این روابط اراده جدی دارند.

وی با اشاره به نقش محوری استان آذربایجان شرقی در شمال غرب کشور، گفت: باید نقش استان را در حوزه دیپلماسی برجسته تر کنیم و هرچه بتوانیم با همسایگان روابط نزدیک و متقابلی ایجاد کنیم، در ابعاد مختلف به نفع کشورهای منطقه خواهد بود.

خرّم افزود: یکی از توصیه های مهم رییس جمهور این است که استان های مرزی دیپلماسی با کشورهای همسایه را در اولویت کاری خود قرار دهند و این موضوع را در جلسات مختلف مورد تاکید قرار می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقابه ایران از حوزه رودخانه ارس

حقابه ایران از حوزه رودخانه ارس