مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 13:572023-07-04بين الملل

درخواست پاکستان از ایران و اعضای شانگهای


نخست وزیر پاکستان در نشست شانگهای از ایران و دیگر اعضای این سازمان خواست که به طور مشترک برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شهباز شریف نخست وزیر پاکستان امروز (سه شنبه) در جریان سخنرانی در نشست مجازی سازمان همکاری شانگهای (SCO) تصریح کرد که پکن، دهلی نو، تهران، مسکو و کشورهای آسیای مرکزی باید به طور مشترک با تروریسم و رکود اقتصادی مبارزه کنند و چالش های جهانی چون تغییرات اقلیمی را مهار کنند.

وبگاه پاکستان تودی گزارش کرد، در حالیکه گروه امنیتی و سیاسی اوراسیا با برگزاری یک نشست مجازی تلاش کرد تا نفوذ خود را با پذیرش عضویت ایران در سازمان شانگهای گسترش دهد، نخست وزیر پاکستان نیز خواستار همکاری کشورهای عضو این سازمان برای مبارزه با تروریسم شد.

امروز (سه شنبه) 13 تیر ماه و در بیست و سومین نشست سران سازمان همکاری شانگهای که به صورت مجازی و به ریاست هند برگزار شد، عضویت جمهوری اسلامی ایران در این سازمان به صورت رسمی اعلام شد.

شی جینپینگ رییس جمهور چین، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه، نارندرا مودی نخست وزیر هند و رهبران چهار کشور آسیای مرکزی و همچنین سیدابراهیم رییسی رییس جمهور ایران به صورت مجازی در نشست شانگهای شرکت داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست پاکستان از ایران و اعضای شانگهای

درخواست پاکستان از ایران و اعضای شانگهای