مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 23:152023-07-22سياسي

لزوم رعایت الگوی کشت برای جلوگیری از فرونشست زمین در لرستان


استاندار لرستان بر لزوم رعایت الگوی کشت برای جلوگیری از معضل فرونشست زمین در این استان تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فرهاد زیویار امروز شنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت اباعبدالله و یاران باوفای ایشان با بیان اینکه الگوی کشت در استان تابع قوانین ملی است، و حتماً باید معیارهای ملی در این زمینه در نظر گرفته شود، اظهار داشت: استفاده از دانش علمی تخصصی در این حوزه مهم است.

وی با تأکید بر اینکه تغییروتحول در کشاورزی و باغداری لرستان ضروری است، عنوان کرد: چگونگی استفاده از منابع آبی، رعایت الگوی کشت، استفاده از دانش روز و بهره گیری از روش های نوین آبیاری از مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد.

استاندار لرستان به جلسه هفته گذشته با هلدینگ ماهان اشاره کرد و افزود: این هلدینگ نه تنها در حوزه هواپیمایی بلکه در حوزه گردشگری و کشاورزی نیز سرمایه گذاری ها و خدمات بزرگی انجام داده است.

زیویار، ادامه داد: بر اساس تحقیقات انجام شده هلدینگ ماهان در لرستان برخی از اراضی شیب دار استان مستعد کشت گردو و پسته با درآمدزایی بالا هستند و باتوجه به وجود این ظرفیت در استان، لازم است زمینه های سرمایه گذاری و تولید در استان متحول شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم رعایت الگوی کشت برای جلوگیری از فرونشست زمین در لرستان

لزوم رعایت الگوی کشت برای جلوگیری از فرونشست زمین در لرستان