مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 23:252023-06-27اقتصادي

شوک های تورمی برای اقتصاد منطقه یورو ادامه دارد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، «کریستین لاگارد»، رییس بانک مرکزی اروپا هشدار داد که تورم سلطه خود را بر اقتصاد منطقه یورو بیشتر کرده و این بانک قصد دارد، - رییس بانک مرکزی اروپا با بیان اینکه شوک های تورم زا برای اقتصاد منطقه یورو ادامه دارد، گفت که نرخ های بهره در این منطقه همچنان بالا خواهد ماند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین لاگارد ، رییس بانک مرکزی اروپا هشدار داد که تورم سلطه خود را بر اقتصاد منطقه یورو بیشتر کرده و این بانک قصد دارد، به اندازه کافی نرخ بهره را افزایش دهد تا آسیب های ناشی از آن را بشکند.

لاگارد گفت: با کاهش قیمت انرژی و اجرای یک سری افزایش سریع نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا که هدف از آن، جلوگیری از افزایش قیمت ها از طریق گران تر کردن اخذ وام و هزینه کردن برای مصرف کنندگان و مشاغل است، تورم در منطقه یورو از بالاترین رقم در سال گذشته کاهش یافته است.

لاگارد در سخنرانی افتتاحیه کنفرانس سیاست گذاری سالانه بانک مرکزی اروپا در سینترا پرتغال گفت: ما شاهد کاهش نرخ تورم هستیم، زیرا شوک هایی که در ابتدا آن را افزایش دادند، کاهش یافتند و تاثیر سیاست های پولی ما بر اقتصاد پدیدار شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک های تورمی برای اقتصاد منطقه یورو ادامه دارد

شوک های تورمی برای اقتصاد منطقه یورو ادامه دارد