مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 10:552023-07-08بين الملل

نزدیک شدن کشتی ها و جنگنده های چینی به تایوان


وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، 13 هواپیما و شش کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین به حریم هوایی و آبهای پیرامون جزیره تایوان اعزام شده اند.

- وزارت دفاع تایوان اعلام کرد، 13 هواپیما و شش کشتی ارتش آزادیبخش خلق چین به حریم هوایی و آبهای پیرامون جزیره تایوان اعزام شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، در حالی که جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه وارد چین شد، وزارت دفاع تایوان همزمان با ورود این وزیر آمریکایی به پکن اعلام کرد، وضعیت را در منطقه تحت نظر قرار داده و سامانه های موشکی مستقر بر زمین خود را آماده شلیک کرده است.

در این بیانیه وزارت دفاع تایوان آمده است، چهار هواپیمای نظامی چینی شامل دو جنگنده SU-30، یک هواپیمای شناسایی BZK-005 و یک هواپیمای جنگی ضد زیردریایی Y-8 از خط میانه واقع در تنگه تایوان – خطی که به عنوان مرز غیررسمی عمل می کند - عبور کرده و وارد حوزه جنوب غربی منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان شده اند.

چین، تایوان را به عنوان یکی از استانها و بخشی از قلمروی خود دانسته و حق ضمیمه کردن این جزیره به خود با توسل به زور را برای خود محفوظ دانسته و تقریباً هر روز هواپیماهای و شناورهای خود را به ماموریت در حوالی این جزیره می فرستد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نزدیک شدن کشتی ها و جنگنده های چینی به تایوان

نزدیک شدن کشتی ها و جنگنده های چینی به تایوان