مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 23:152023-07-03اقتصادي

العربی الجدید: ارزش مبادلات تجاری ایران با عربستان از امارات هم فراتر می رود


پایگاه خبری العربی الجدید نوشت که در سایه تلاش ایران و عربستان برای تحکیم روابط اقتصادی، انتظار می رود ارزش مبادلات تجاری ایران و عربستان از ایران و امارات نیز فراتر رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری العربی الجدید در یادداشتی آورده است که یکی از شاخص های توسعه و تحکیم روابط عربستان و ایران در تصمیم ایجاد اتاق بازرگانی مشترک بین دو کشور است.

این رسانه به اشاره به مطرح شدن ایده تشکیل اتاق بازرگانی مشترک بین تهران و ریاض از سوی احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و امور دارایی ایران در کمتر از یک ماه پس از امضای توافق از سرگیری روابط دیپلماتیک تهران- ریاض نوشت: در همین راستا، بخش خصوصی ایران اقداماتی را برای تقویت روابط اقتصادی با عربستان سعودی و آغاز مبادله هیأت های تجاری به منظور تقویت تبادلات تجاری بین دو کشور با تمرکز بر چندین بخش به ویژه نفت و مواد غذایی آغاز کرده است.

العربی الجدید در ادامه به نقل از فایننشال تریبون، روزنامه انگلیسی زبان چاپ تهران نوشت: تهران به حمایت عربستان سعودی در چندین بخش، به ویژه در بخش نفت نیاز دارد، زیرا ایران تولیدکننده بزرگ نفت است، اما بسیاری از پالایشگاه های ایران قدیمی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

العربی الجدید: ارزش مبادلات تجاری ایران با عربستان از امارات هم فراتر می رود

العربی الجدید: ارزش مبادلات تجاری ایران با عربستان از امارات هم فراتر می رود